Warsztat Ciało Otwarte łączy elementy zachodniej wiedzy o tańcu z orientalnymi ścieżkami pracy z energią. Ten unikalny system rozwija się w dwóch wymiarach: artystycznym i duchowo-terapeutycznym. Jest to metoda, która promuje wyraz artystyczny poprzez ruch, a jednocześnie wspomaga proces uzdrawiania na poziomie emocjonalnym, fizycznym i duchowym. W ramach tego systemu wykorzystuję ćwiczenia, które wspierają autoregulację emocji i umożliwiają lepsze zarządzanie stresem i napięciem poprzez świadomy ruch ciała.
Stosuję narzędzia takie jak Laban Bartenieff Movement System, które pomagają zrozumieć i rozwijać świadomość ciała, oraz elementy Terapii Tańcem i Ruchem i Ruchu Autentycznego, które pozwalają uczestnikom na swobodne wyrażanie siebie i uwalnianie emocji z ciała. Integralną częścią systemu jest medytacja w ruchu, która sprzyja głębokiemu relaksowi, oraz improwizacja, która umożliwia odkrywanie własnych zasobów energetycznych i wprowadzanie ciała w stan pełnej obecności i uważności. Ciało Otwarte to metoda, która rozwija zmysł intuicyjny, wzmacnia połączenie ciała i umysłu, a także pomaga w osiągnięciu harmonii wewnętrznej.
Joanna „Gryf” Czajkowska – doktor sztuki w dyscyplinie taniec, choreografka. Swój rozwój artystyczny łączy z rozwojem duchowym i osobistym. Pracuje z ciałem i z energią nie tylko na poziomie sztuki, ale także na poziomie terapeutycznym – hawajskiego Lomi Lomi Nui i Kahi Loa, japońskiego Reiki, masażu tantrycznego z elemenami tao i tantry tybetańskiej. Jest też certyfikowaną instruktorką medytacji dynamicznych OSHO.
To właśnie elementy z Huny, Tantry, Reiki oraz Laban Bartenieff Movement System są częścią jej programu Ciało Otwarte. W latach 1993-2023 współtworzyła Sopocki Teatr Tańca, z którym zrealizowała ponad 60 spektakli i prezentowała je na wielu festiwalach tańca współczesnego i teatrów alternatywnych na trzech kontynentach. Jest laureatką licznych nagród, m.in. Medalu Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2018 roku), odznaki honorowej „Zasłużona dla kultury polskiej” (2010), Sopockiej Muzy (2015), stypendium w ramach programu Białe Plamy Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca (2023), gdzie badała skuteczność metody Ciało Otwarte.